Komisionet Zgjedhore
Këtu gjeni informacionin mbi anëtarësinë dhe vendndodhjen e Komisioneve të Zonave të Administrimit Zgjedhor (KZAZ), Komisioneve të Qendrave të Votimit (KQV) dhe Vendet e Numërimit të Votave (VNV), të cilat administrojnë procesin zgjedhor në nivel vendor.
- KZAZ ngrihen në cdo bashki. Bashkitë që kanë më shumë se 80 mijë zgjedhës ndahen nga KQZ- ja në më shumë se sa një Zonë të Administrimit Zgjedhor. Për Bashkinë e Tiranës secila nga njësitë administrative ish-njësi bashkiake përbëjnë zonë administrimi zgjedhor më vete. Numri i KZAZ-ve në rang vendi është 92.
- KZAZ përbëhet nga 7 anëtarë dhe 1 sekretar të cilët emërohen nga KQZ, bazuar në propozimet e partive parlamentare që e kanë këtë të drejtë.
- KZAZ administron procesin zgjedhor në territorin e njësive administrative që përfshihen në juridksionin e asaj KZAZ-je.
Për më shumë për KZAZ kliko këtu.
- Komisioni i Qendrës së Votimit (KQV), është përgjegjës për zhvillimin dhe administrimin e zgjedhjeve në qendrën e votimit.
- Komisioni i Qendrës së Votimit përbëhet nga 7 anëtarë, ku njëri prej të cilëve kryen funksionin e sekretarit.
- Anëtarët e Komisionit të Qendrës së Votimit emërohen nga KZAZ mbi bazën e propozimit të partive parlamentare që propozojnë edhe anëtarët e KZAZ.
- Anëtarët e Komisionit të Qendrës së Votimit emërohen vetëm për ditën e zgjedhjeve.
Për më shumë mbi KQV kliko këtu
- Grupet e numërimit të votave (GNV) të janë përgjegjës për vlerësimin dhe numërimin e fletëve të votimit.
- Grupet e numërimit përbëhen nga 4 anëtarë të emëruar nga KZAZ mbi bazën e propozimeve të partive parlamentare. Dy propozohen nga shumica parlametare dhe dy të tjerët nga pakica (opozita) parlamentare.
- Veprimtaria e grupet të numërimit të votave zhvillohet në ambientet e Vendit të numërit të votave nën përgjegjësinë e KZAZ.
Për më shumë mbi GNV kliko këtu
Kërko këtu për më shumë mbi anëtarësinë dhe vendndodhjen e Komisioneve të Zonave të Administrimit Zgjedhor (KZAZ), Komisioneve të Qendrave të Votimit (KQV) dhe Vendet e Numërimit të Votave (VNV).
LIGJ Nr. 10 019, datë 29.12.2008
KODI ZGJEDHOR I REPUBLIKËS SË SHQIPËRISË
(Ndryshuar me ligjet nr.74/2012, datë 19.07.2012 , nr. 31/2015, datë 02.04.2015, nr. 101/2020, datë 23.7.2020, nr. 118/2020, datë 5.10.2020)
Neni 36
Përbërja e KQV-së
(Ndryshuar me ligjin nr.74/2012, datë 19.7.2012)
- KQV-ja përbëhet nga 7 anëtarë, ku një anëtar ushtron detyrën e KQV- ja formohet sipas mënyrës dhe kritereve të nenit 29 të këtij Kodi për çdo lloj zgjedhjeje, me përjashtim të shkronjës “ç” të pikës 1 të nenit 29 të këtij Kodi.
- Anëtarët dhe sekretari i KQV-së emërohen vetëm për periudhën e Propozimet për anëtarë dhe sekretar të KQV-së bëhen jo më vonë se 30 ditë para datës së zgjedhjeve dhe në rastin e zgjedhjeve të pjesshme apo të parakohshme 20 ditë para datës së zgjedhjeve. KZAZ-ja emëron anëtarët e KQV-ve jo më vonë se 5 ditë nga paraqitja e propozimeve, kur konstaton se propozimi është në përputhje me kërkesat e neneve 37 dhe 38 të këtij Kodi. Në çdo rast emërimi i anëtarëve dhe sekretarit bëhet jo më vonë se 20 ditë para datës së zgjedhjeve.
- Kryetari dhe sekretari i KQV-së zgjidhen nga KZAZ-ja. Në KQV-të ku anëtari i shtatë i përket partisë kryesore të shumicës parlamentare, kryetar zgjidhet njëri nga anëtarët e KQV-së, përfaqësues i partisë kryesore të shumicës parlamentare, kurse në gjysmën tjetër zgjidhet njëri nga anëtarët e KQV-së, përfaqësues i partisë kryesore të opozitës Sekretari është i përkatësisë politike të kundërt me kryetarin.
- Kur vendi i një anëtari ose sekretarit të KQV-së mbetet vakant, ai plotësohet brenda 3 ditëve, por jo më vonë se 24 orë para hapjes së procesit të Zëvendësimi i anëtarëve të larguar në ditën e zgjedhjeve ose që nuk paraqiten në detyrë në ditën e zgjedhjeve, bëhet jo më vonë se 2 orë nga njoftimi i mungesës.
- Kur KQV-ja mbetet pa kuorum, për shkak të mungesave të anëtarëve dhe me kalimin e afatit, sipas pikës 4 të këtij neni, nuk është kryer zëvendësimi, sipas pikës 4, KZAZ-ja urdhëron vazhdimin e procedurave dhe merr masa për plotësimin kryesisht të vakancës. KQV-ja bën shënimet përkatëse në Librin e Protokollit të Mbledhjeve të saj dhe procedon me zbatimin e detyrave, pavarësisht nga kuorumi.
- Zëvendësimi i anëtarëve dhe sekretarit të KQV-së bëhet, si rregull, me persona, të cilët kanë trajnim për legjislacionin
Neni 37
Papajtueshmëritë me detyrën e anëtarit dhe sekretarit të KQV-së
Anëtari dhe sekretari i KQV-së nuk mund të jenë:
a)deputetë ose kandidatë për deputetë në Kuvend;
b)kandidatë ose të zgjedhur në organet e zgjedhura të qeverisjes vendore;
c)ushtarakë, punonjës të strukturave të Policisë së Shtetit ose të Shërbimit Informativ Shtetëror; ose
ç) anëtarë apo sekretarë të një komisioni tjetër zgjedhor.
Neni 38
Kushtet për emërimin e anëtarit dhe sekretarit të KQV-së
- Anëtar ose sekretar i KQV-së mund të emërohet çdo person që plotëson kushtet e mëposhtme:
a)gëzon të drejtën për të qenë zgjedhës;
b)ka të paktën arsimin e mesëm;
c)është me vendbanim brenda zonës zgjedhore përkatëse;
ç) nuk është dënuar me vendim gjyqësor të formës së prerë për kryerjen e një krimi; dhe kur:
d) ndaj tij nuk është marrë masë disiplinore në proceset zgjedhore të mëparshme.
3. Sekretari i KQV-së, si rregull, ka arsimin e lartë.
Neni 39
Shkarkimi dhe lirimi i anëtarëve dhe sekretarit të KQV-së
(Ndryshuar shkronja “c” e pikës 2, me ligjin nr.74/2012, datë 19.07.2012)
1. Anëtari dhe sekretari i KQV-së shkarkohen nga detyra me vendim të KZAZ-së
a)shkelin dispozitat e këtij Kodi ose të akteve nënligjore në zbatim të tij, lidhur me detyrat e KQV-së;
b)dënohen me vendim gjyqësor të formës së prerë për kryerjen e një krimi;
c)nuk paraqiten në detyrë pa shkaqe të arsyeshme për më shumë se 2 ditë rresht; ose
ç)nuk marrin pjesë në trajnimet ose nuk kalojnë testimet e organizuara nga KQZ-ja.
2. Anëtarët dhe sekretari i KQV-së lirohen nga detyra me vendim të KZAZ-së kur:
a)kanë marrëdhënie krushqie të afërt ose gjinie deri në shkallë të dytë me ndonjërin nga kandidatët që konkurrojnë në zonë zgjedhore për organet e qeverisjes vendore;
b)janë në marrëdhënie pune me ndonjërin nga kandidatët që konkurrojnë në zonë;
c)japin dorëheqjen nga detyra;
ç) nuk plotësojnë më kushtet për të qenë zgjedhës.
Neni 40
Detyrat e KQV-së
1.KQV-të ngrihen dhe funksionojnë për të gjitha llojet e zgjedhjeve.
2. Anëtarët e KQV-së përgjigjen për zhvillimin e zgjedhjeve në qendrën e votimit, duke zbatuar detyrat e parashikuara në këtë Kod dhe aktet nënligjore të nxjerra në bazë dhe për zbatim të tij.
Neni 41
Detyrat e sekretarit të KQV-së
Sekretari i KQV-së kryen këto detyra:
a)përgjigjet për administrimin teknik dhe kushtet e punës së KQV-së;
b)protokollon kërkesat, ankesat dhe njoftimet drejtuar KQV-së;
c)mban dokumentacionin zgjedhor të arkivuar;
ç) përgatit, në përputhje me udhëzimet e kryetarit, materialet për mbledhjen e KQV-së dhe ua shpërndan ato anëtarëve;
d)mban procesverbalet e mbledhjeve të KQV-së;
dh) kryen zbardhjen e vendimeve të marra nga KQV-ja dhe i vulos ato;
e)regjistron në Librin e Protokollit të Mbledhjeve vendimet e KQV-së dhe ua përcjell ato menjëherë subjekteve të interesuara;
ë) u jep subjekteve zgjedhore ose personave të tretë, pa pagesë dhe brenda 24 orëve nga paraqitja e kërkesës, kopje të vërtetuara të vendimeve të KQV-së dhe të procesverbaleve të mbledhjeve të tyre;
f)regjistron në protokoll marrjen në dorëzim të materialeve zgjedhore, sipas nenit 100 të këtij Kodi, nga KZAZ-ja dhe përgjigjet për administrimin dhe ruajtjen e tyre, në përputhje me kërkesat e këtij Kodi;
g)regjistron në protokoll vërejtjet që vëzhguesit i paraqesin KQV-së;
gj) përgjigjet për vendosjen e materialeve zgjedhore në Kutinë e Materialeve të Votimit dhe vulosjen e saj me vulat me kodet e sigurisë.
Neni 42
Mbledhjet dhe vendimet e KQV-së
(Ndryshuar pika 2, me ligjin nr.74/2012, datë 19.7.2012)
- Mbledhjet e KQV-së janë
- Vendimet e KQV-së merren me shumicën e votave të të gjithë anëtarëve të KQV- së. Kur KQV-ja kryen detyrat nën kuorum, sipas pikës 5 të nenit 36 të këtij Kodi, vendimet e marra quhen të vlefshme.
- Vendimet e KQV-së nënshkruhen nga të gjithë anëtarët që kanë marrë pjesë në Secili prej anëtarëve të komisionit, krahas nënshkrimit të tij, deklaron në vendim votën “pro” ose “kundër”, si dhe arsyetimin përkatës.
- KQV-ja merr vendim për:
a)hapjen e votimit;
b) pezullimin e votimit;
c) kërkimin e ndihmës nga Policia e Shtetit për rivendosjen e rendit në qendrën e votimit;
ç) largimin e forcave të policisë pas rivendosjes së rendit në qendrën e votimit;
d) largimin e personave të caktuar nga mjediset e qendrës së votimit, sipas nenit 110 të këtij Kodi;
dh) përcaktimin e numrit të personave që kanë votuar në qendrën e votimit në rast kundërshtimi, sipas nenit 113 pika 2 të këtij Kodi;
e)mbylljen e votimit.
5. Në rast se KQV-ja nuk arrin të marrë vendim brenda afatit përkatës, çështja i dërgohet menjëherë për shqyrtim KZAZ-së nga kryetari ose nga të paktën dy anëtarë të KQV-së, apo mund të ankimohet në KZAZ nga subjekti i Vendimi i KZAZ-së zbatohet nga KQV-ja.
Neni 43
Përbërja dhe përgjegjësitë e KQV-ve të posaçme
KZAZ-ja, në përputhje me këtë Kod dhe me udhëzimet e KQZ-së, i propozon KQZ-së krijimin e KQV-ve të posaçme në institucionet e posaçme. Këto komisione kanë të njëjtën përbërje dhe të njëjtat përgjegjësi si edhe KQV-ja.
LIGJ Nr. 10 019, datë 29.12.2008
KODI ZGJEDHOR I REPUBLIKËS SË SHQIPËRISË
(Ndryshuar me ligjet nr.74/2012, datë 19.07.2012 , nr. 31/2015, datë 02.04.2015, nr. 101/2020, datë 23.7.2020, nr. 118/2020, datë 5.10.2020)
Neni 93
Vendndodhja e qendrave të votimit, selive të KZAZ-ve dhe Vendeve të Numërimit të Votave
(Ndryshuar me ligjin nr.74/2012, datë 19.07.2012)
- Qendrat e votimit, selitë e KZAZ-ve dhe Vendi i Numërimit të Votave, për aq sa është e mundur, krijohen në ndërtesa publike me hyrje të lirë.
- Qendrat e votimit, selitë e KZAZ-ve dhe Vendi i Numërimit të Votave nuk mund të krijohen:
a)në ndërtesa private, pa vendim të KQZ-së. Në çdo rast qendra e votimit nuk mund të caktohet në banesa private;
b)në ndërtesa që përdoren nga administrata publike, me përjashtim të institucioneve arsimore, kulturore dhe shëndetësore;
c)në ndërtesa që përdoren apo janë në pronësi, pjesërisht ose tërësisht, të një partie politike, kandidati, të afërmve të tij, ose kanë shërbyer si zyra elektorale gjatë fushatës zgjedhore. - KQZ-ja mund të caktojë qendra votimi në ndërtesa private kur nuk ka mundësi objektive për të përdorur një ndërtesë publike në zonën e qendrës së votimit ose në një zonë qendre votimi Propozimi për caktimin e tyre paraqitet me dy objekte alternative, planimetrinë përkatëse ose fotografi të ambientit, një përshkrim për lehtësitë që ofron objekti për zhvillimin normal të zgjedhjeve dhe që plotëson kriteret e përcaktuara në këtë nen. Bëjnë përjashtim rastet kur nuk është e mundur gjetja e një objekti alternativ.
- Me kërkesë të një anëtari të saj, KQZ-ja urdhëron administratën për të kryer verifikimin përkatës në terren, e cila paraqet një raport për plotësimin e kushteve të parashikuara në këtë Kod apo në akte të Vendimi merret në konsultim me përfaqësuesit e akredituar të subjekteve në KQZ. Një kopje e vendimit të KQZ-së afishohet qartë në hyrjen e qendrave të votimit ose vendeve të numërimit të votave përkatëse në ditën e votimit.
Neni 94
Vendndodhja dhe përgatitja e Vendeve të Numërimit të Votave
(Ndryshuar fjalë në pikën 1 me ligjin nr. 74/2012, datë 19.7.2012 dhe ndryshuar pika dhe 2, me ligjin nr. 31/2015, datë 2.4.2015)
- Jo më vonë se 60 ditë para datës së zgjedhjeve, prefekti i qarkut i paraqet KQZ-së listën e plotë të objekteve brenda territorit të qarkut, që përmbushin kushtet e parashikuara në pikat 1 dhe 2 të nenit 93 dhe të këtij Jo më vonë se 40 ditë nga data e zgjedhjeve, KQZ-ja me vendim cakton Vendin e Numërimit të Votave. Në përcaktimin e Vendit të Numërimit të Votave KQZ-ja mund të përzgjedhë bashkinë qendër qarku, pavarësisht nëse ndodhet jashtë juridiksionit territorial të ZAZ-së, ose bashkinë brenda territorit të ZAZ-së apo edhe njësinë më të madhe administrative, nëse bashkitë nuk i plotësojnë kushtet e parashikuara në nenin 93 dhe në këtë nen. Në përzgjedhjen e vendit të VNV-së, KQZ-ja i jep përparësi lehtësive logjistike të transportit rrugor, distancës nga qendrat e votimit dhe hapësirave të objekteve të mundshme. Si rregull, Vendi i Numërimit të Votave nuk ndryshon nga njëra zgjedhje në tjetrën. VNV-ja caktohet në salla me përmasa të mëdha ose palestra sportive. Vendet e Numërimit të Votave vihen në dispozicion të KZAZ-ve jo më vonë se 10 ditë para datës së zgjedhjeve. KZAZ-ja, jo më vonë se 5 ditë para datës së zgjedhjeve, fton për njohje të Vendit të Numërimit të Votave subjektet zgjedhore dhe anëtarët e KQV-ve. Në përzgjedhjen e vendit, KQZ-ja duhet të marrë parasysh edhe mundësinë për aplikimin e teknologjisë mbështetëse për numërimin e votave, sipas pikës 4 të këtij neni.
- Përpara prezantimit të Vendit të Numërimit të Votave subjekteve zgjedhore dhe KQV-ve përkatëse, KQZ-ja përgatit infrastrukturën e nevojshme logjistike të vendit të numërimit, përfshirë edhe ndriçimin e pandërprerë, për fillimin dhe mbarëvajtjen e procesit të numërimit të votave, sipas planvendosjes tip të miratuar nga KQZ-ja dhe udhëzimeve përkatëse të KQZ-së. Për këtë, KQZ-ja vendos tryeza pune për çdo grup numërimi, duke siguruar që ato të kenë hapësirë të mjaftueshme për kryerjen e procesit të numërimit të Tryezat e punës vendosen në mënyrë të tillë që të jenë të shikueshme nga anëtarët e KZAZ-së dhe nga vëzhguesit, kandidatët ose përfaqësuesit e medies dhe të mundësojnë aplikimin e teknologjisë mbështetëse, sipas pikës 4 të këtij neni. Vëzhguesit qëndrojnë përballë grupeve të numërimit në një largësi të vogël nga tryezat e punës ose, nëse përdoret teknologjia sipas pikës 4 të këtij neni, përballë monitorëve. Vëzhguesit nuk duhet të kenë kontakt fizik me materialet e votimit. Tryezat e punës së grupeve të numërimit dhe vendi i anëtarëve të KZAZ-së duhet të jenë në të njëjtën sallë ku kryhet procesi i numërimit të votave. Një vend numërimi votash nuk mund të ketë më pak se 3 dhe më shumë se 10 tavolina numërimi. Skema organizative e funksionimit dhe numri i tavolinave të numërimit për çdo vend të numërimit të votave përcaktohen me akt normativ të KQZ-së.
- Pajisjet e nevojshme logjistike për procesin e numërimit të votave sigurohen nga KQZ-ja, në bashkëpunim me organet e tjera qendrore ose vendore.
- KQZ-ja vendos përdorimin e kamerave regjistruese dhe të monitorëve (ekraneve) për shfaqjen e fletëve të votimit përpara vlerësimit të Kamerat me rezolucion të lartë instalohen mbi tavolinën e numërimit në mënyrë të tillë që bëjnë të mundur regjistrimin e vlerësimit të çdo flete votimi. Regjistrimi filmik transmetohet në kohë reale në monitorë të vendosur përballë vëzhguesve të subjekteve zgjedhore. Regjistrimi filmik i procesit ruhet në medie elektronike dhe dorëzohet në KQZ së bashku me materialet e tjera zgjedhore. KQZ- ja ose, kur është e mundur, edhe KZAZ-ja, duhet të riprodhojë kopje të tyre dhe t’i vërë në dispozicion të subjekteve zgjedhore kundrejt pagesës së një tarife që mbulon koston e riprodhimit.
Neni 95
Ngritja e Grupeve të Numërimit të Votave (GNV)
(Ndryshuar fjalë në pikën 1, me ligjin nr.74/2012, datë 19.07.2012)
- Për numërimin e votave në rang ZAZ-je, me vendim të KZAZ-së, 10 ditë para ditës së votimit, caktohen Grupe Numërimi të Numri i grupeve të numërimit është dy për çdo tavolinë numërimi, sipas pikës 2 të nenit 94 të këtij Kodi. Anëtarët e grupeve të numërimit të votave duhet të plotësojnë kushtet dhe kriteret e neneve 30 dhe 31 të këtij Kodi. Propozimet për emërimin e anëtarëve duhet të dorëzohen në KZAZ të paktën 12 ditë para datës së zgjedhjeve.
- Grupet e numërimit të votave përbëhen nga katër anëtarë, ku në çdo rast një anëtar emërohet pas propozimit të partisë politike, së cilës i përket kryetari i KZAZ-së, një anëtar pas propozimit të partisë që i përket nënkryetari, ndërsa anëtari i tretë propozohet nga partitë e shumicës qeverisëse dhe anëtari i katërt emërohet pas propozimit të partive të opozitës që kanë të drejtë të propozojnë anëtarë të GNV-ve për ZAZ-të respektive, sipas procedurës së parashikuar në nenin 96 të këtij Kodi. Në vendimin për emërimin e Grupit të Numërimit të Votave, KZAZ-ja cakton një nga anëtarët si numërues të parë dhe një anëtar si sekretar. Në gjysmën e Grupeve të Numërimit të Votave numëruesi i parë propozohet nga partia më e madhe e shumicës dhe në gjysmën tjetër nga partia më e madhe e opozitës. Sekretari i Grupit të Numërimit të Votave i përket partisë politike të kundërt me partinë që propozon numëruesin e parë. KQZ- ja me udhëzim përcakton mënyrën e hedhjes së shortit.
- Në rast se ndonjë nga subjektet zgjedhore nuk paraqet propozime brenda afatit kohor të përcaktuar në pikën 1 të këtij neni, KZAZ-ja cakton me short anëtarët zëvendësues midis anëtarëve të KQV-ve që i përkasin këtij subjekti zgjedhor në rang zone Nërast se nuk është i mundur plotësimi i numrit të anëtarëve të Grupit të Numërimit të Votave, ai funksionon me jo më pak se dy anëtarë.
- Një grup numërimi numëron jo më pak se 5 qendra votimi dhe jo më shumë se 10 qendra Në përfundim të këtij procesi grupi i numërimit zëvendësohet nga grupi tjetër i numërimit, sipas pikës 1 të këtij neni.
- KQZ-ja përcakton me akt normativ kriteret për numrin e grupeve të numërimit për çdo vend të numërimit të votave, mënyrën e organizimit të punës, ndarjen e detyrave midis anëtarëve të grupit të numërimit dhe rregullat për radhën e
Neni 96
Procedura për përcaktimin e partive që propozojnë anëtarë të GNV-ve
(Shtuar pika 1/1, me ligjin nr.74/2012, datë 19.07.2012)
- Partitë politike që kanë të drejtë të propozojnë anëtarin e tretë dhe të katërt të GNV- ve, përveç partive që propozojnë kryetarin dhe nënkryetarin e KZAZ-së, përcaktohen pas hedhjes së shortit në KQZ ndërmjet listës së partive politike të shumicës parlamentare dhe listës së partive të opozitës parlamentare të regjistruara në zgjedhje dhe që kanë fituar jo më pak se dy mandate në zgjedhjet pararendëse për Kuvendin e Shqipërisë. Në çdo rast, pas hedhjes së shortit për çdo ZAZ, të drejtën e propozimit për dy anëtarë të Grupit të Numërimit të Votave e ka një parti e shumicës parlamentare dhe një parti e opozitës
1/1. Nëse asnjë nga partitë politike që kanë të drejtë propozimi të anëtarit të tretë dhe të katërt nuk plotësojnë kushtin e përcaktuar nga ky nen, e drejta e propozimit i kalon, sipas rastit, partisë politike që propozon kryetarin ose zëvendëskryetarin e KZAZ-së brenda të njëjtit grupim politik.
- Jo më vonë se 30 ditë para datës së zgjedhjeve, KQZ-ja organizon hedhjen e shortit për çdo ZAZ, në prani të partive politike të Procedurat për hedhjen e shortit përcaktohen me udhëzim të veçantë të KQZ-së.
LIGJ Nr. 10 019, datë 29.12.2008
KODI ZGJEDHOR I REPUBLIKËS SË SHQIPËRISË
(Ndryshuar me ligjet nr.74/2012, datë 19.07.2012 , nr. 31/2015, datë 02.04.2015, nr. 101/2020, datë 23.7.2020, nr. 118/2020, datë 5.10.2020)
Neni 27
Zonat e Administrimit Zgjedhor
(Ndryshuar fjalë në pikën 2 dhe pika 4, me ligjin nr. 74/2012, datë 19.07.2012 dhe ndryshuar pikat 2, 3, 4, 5 dhe 6, me ligjin nr. 31/2015, datë 02.04.2015, ndryshuar pika 4 me ligjin nr. 101/2020, datë 23.7.2020)
1. Zonat e Administrimit Zgjedhor ngrihen dhe funksionojnë për çdo lloj zgjedhjeje dhe referendumi, sipas këtij Kodi.
2. Juridiksioni territorial i ZAZ-ve, si rregull, është i njëjtë me territorin administrativ të bashkisë, sipas ligjit që rregullon organizimin administrativ-territorial të Republikës së Shqipërisë. Bashkitë që kanë më shumë se 80 mijë shtetas me të drejtë vote ndahen nga KQZ- ja në më shumë se sa një Zonë të Administrimit Zgjedhor, në përputhje me kriteret e mëposhtme:
a) pandashmëria e territorit të njësisë administrative, përjashtuar ato me më shumë se 80 mijë zgjedhës;
b) vazhdimësia dhe kompaktësia e territorit, duke shmangur barrierat gjeografike;
c) mundësi të mira komunikimi brenda territorit;
ç) numër i përafërt zgjedhësish.
3. Asnjë Zonë Administrimi Zgjedhor nuk mund të shtrihet gjeografikisht në dy ose më shumë qarqe.
4. Për Bashkinë e Tiranës secila nga njësitë administrative ish-njësi bashkiake përbëjnë zonë administrimi zgjedhor më vete.
5. Zonat e Administrimit Zgjedhor miratohen nga KQZ-ja jo më vonë se 9 muaj para përfundimit të mandatit të Kuvendit, mbi bazën e numrit të shtetasve me të drejtë vote në datën e fundit të periudhës zgjedhore për caktimin e zgjedhjeve, sipas të dhënave të Drejtorisë së Përgjithshme të Gjendjes Civile. Jo më vonë se 10 muaj para mbarimit të mandatit të Kuvendit, Drejtoria e Përgjithshme e Gjendjes Civile i dërgon të dhënat KQZ- së, të ndara sipas njësive të qeverisjes vendore dhe njësive administrative të përfshira në to.
6. KQZ-ja, jo më vonë se 5 muaj para datës së zgjedhjeve, mund të ndryshojë kufijtë e ZAZ-së, sipas kërkesave të këtij neni, vetëm nëse ka ndryshim të kritereve për caktimin e tyre sipas pikave 2 dhe 3 të këtij neni.
Neni 28
Ngritja e Komisioneve të Zonave të Administrimit Zgjedhor
(ndryshuar pika 2 me ligjin nr. 101/2020, datë 23.7.2020)
- Vendimi për ngritjen e Komisioneve të Zonave të Administrimit Zgjedhor merret nga KQZ-ja jo më vonë se 90 ditë para datës së zgjedhjeve.
- Në rast të zgjedhjeve të pjesshme ose të parakohshme, KZAZ-ja ngrihet jo më vonë se 10 ditë nga data e nxjerrjes së dekretit të Presidentit të Republikës për caktimin e datës së zgjedhjeve.
Neni 29
Përbërja e KZAZ-së
(Ndryshuar pika 5, me ligjin nr. 74/2012, datë 19.07.2012)
1. KZAZ-ja përbëhet nga 7 anëtarë dhe sekretari, të cilët emërohen nga KQZ-ja, sipas procedurës së mëposhtme:
a) dy anëtarë propozohen nga partia kryesore e shumicës parlamentare, dy anëtarë propozohen nga partia kryesore e opozitës parlamentare, një anëtar propozohet nga partia e dytë e shumicës parlamentare dhe një anëtar propozohet nga partia e dytë e opozitës. Në rast se nuk arrihet baraspeshimi politik, sipas kësaj shkronje, grupi përkatës kompensohet me kandidaturat e partisë kryesore deri në baraspeshimin politik shumicë-opozitë;
b)anëtari i shtatë propozohet në gjysmën e KZAZ-ve nga partia e parë e shumicës parlamentare, kurse gjysma tjetër nga partia e parë e opozitës parlamentare, sipas kritereve objektive të bazuara në:
i)përzgjedhjen rastësore;
ii) shpërndarjen e barabartë në territorin zgjedhor;
c)sekretari i KZAZ-së duhet të jetë jurist dhe propozohet nga partia, e cila propozon zëvendëskryetarin e KZAZ-së;
ç) 30 për qind e anëtarëve të propozuar përkatësisht nga partia më e madhe e shumicës dhe partia më e madhe e opozitës, në shkallë vendi, duhet të jenë nga secila gjini.
2. Kryetari dhe zëvendëskryetari i KZAZ-së zgjidhen nga KQZ-ja, me propozim të KZAZ-së. Në KZAZ-të ku anëtari i shtatë i përket partisë kryesore të shumicës parlamentare, kryetar zgjidhet njëri nga anëtarët e KZAZ-së, përfaqësues i partisë kryesore të shumicës parlamentare, kurse në gjysmën tjetër zgjidhet njëri nga anëtarët e KZAZ-së, përfaqësues i partisë kryesore të opozitës parlamentare. Zëvendëskryetari është i përkatësisë politike të kundërt me kryetarin.
3. Anëtarët e KZAZ-së nuk punojnë me kohë të plotë. KQZ-ja përcakton orarin e punës së KZAZ-së gjatë periudhës së zgjedhjeve dhe jashtë Për punën e kryer anëtarët përfitojnë shpërblim në masën e përcaktuar me vendim të KQZ-së.
4. Renditja e partive për efekt të ndarjes së vendeve në KZAZ, sipas përcaktimeve të këtij neni, bëhet mbi bazën e numrit të mandateve që ka fituar partia politike nga zgjedhjet pararendëse për Në rastin e zgjedhjeve vendore, renditja përcaktohet mbi bazën e numrit të votave të fituara në shkallë vendi për këshillat vendorë në zgjedhjet pararendëse nga partitë parlamentare.
Në rast se dy ose më shumë parti kanë të njëjtin numër mandatesh dhe nuk është e mundur të përcaktohet partia përfituese, renditja e tyre përcaktohet mbi bazën e numrit të votave të fituara në shkallë vendi. Nëse dy ose më shumë parti kanë të njëjtin numër votash, renditja përcaktohet nga KQZ-ja me short.
5. Nëse partitë politike të shumicës parlamentare dhe të opozitës parlamentare, që kanë të drejtë të paraqesin kandidatura për KZAZ, nuk e ushtrojnë këtë të drejtë në afatin e përcaktuar në pikën 2 të nenit 28 të këtij Kodi, kjo e drejtë u kalon automatikisht partive që vijnë në radhë me numër vendesh në Kuvend pas të parave, brenda grupimit përkatës. Kur kjo nuk është e mundur, propozimet bëhen sipas pikës 1 shkronja “a” të këtij Nëse edhe këto parti nuk propozojnë anëtarë, KQZ-ja emëron kryesisht anëtarët e KZAZ-së deri në plotësimin e numrit të nevojshëm të anëtarëve për vendimmarrje.
Anëtarët e emëruar kryesisht qëndrojnë në detyrë deri në emërimin e anëtarëve të propozuar nga partitë politike, sipas këtij neni. Zëvendësimi duhet të kryhet jo më vonë se 30 ditë nga dita e zgjedhjeve. Në rastin e zgjedhjeve të parakohshme, zëvendësimi kryhet jo më vonë se 5 ditë nga dita e zgjedhjeve. Procedurat për përzgjedhjen dhe trajnimin e shtetasve që mund të emërohen kryesisht përcaktohen nga KQZ-ja me udhëzim të veçantë.
6. Në rastet e zgjedhjeve të pjesshme ose të parakohshme, KZAZ-ja ngrihet jo më vonë se 10 ditë nga data e nxjerrjes së dekretit të Presidentit për caktimin e datës së zgjedhjeve.
7. Kur vendi i një anëtari të KZAZ-së mbetet vakant, ai plotësohet në përputhje me rregullat e parashikuara në këtë nen brenda 15 ditëve nga data e krijimit të vakancës. Gjatë periudhës së zgjedhjeve, vendet vakante plotësohen brenda 3 ditëve.
8. Kur vendi i një anëtari ose sekretarit të KZAZ-së mbetet vakant në ditën e zgjedhjeve, propozimi në KQZ duhet të dorëzohet jo më vonë se 3 orë nga çasti i krijimit të vakancës. Në rast se subjektet me të drejtë propozimi nuk propozojnë kandidaturë në KQZ, kjo e drejtë i kalon partive politike të të njëjtit grupim që vijnë pas tyre në Kuvend për nga numri i vendeve të fituara në Kuvend në zgjedhjet pararendëse. Nëse edhe këto parti nuk propozojnë anëtarë, KQZ-ja emëron kryesisht anëtarët e KZAZ-së deri në plotësimin e numrit të nevojshëm të anëtarëve për vendimmarrje.
Neni 30
Papajtueshmëritë me detyrën e anëtarit dhe të sekretarit të KZAZ-së
Anëtari dhe sekretari i KZAZ-së nuk mund të jenë:
a) deputetë ose kandidatë për deputetë në Kuvend;
b) kryetarë të bashkive;
c) ushtarakë, punonjës të strukturave të Policisë së Shtetit ose të Shërbimit Informativ Shtetëror; ose
ç) anëtarë apo sekretarë të një komisioni tjetër zgjedhor.
Neni 31
Kushtet për emërimin e anëtarit dhe të sekretarit të KZAZ-së
Anëtar dhe sekretar i KZAZ-së mund të emërohet çdo person që plotëson kushtet e mëposhtme:
a) gëzon të drejtën për të qenë zgjedhës;
b) ka arsim të lartë dhe në rastin e sekretarit të jetë jurist;
c) është me vendbanim brenda zonës zgjedhore përkatëse;
ç) nuk është dënuar me vendim gjyqësor të formës së prerë për kryerjen e një krimi;
d) ndaj tij nuk është marrë masë disiplinore në proceset zgjedhore të mëparshme.
Neni 32
Shkarkimi dhe lirimi i anëtarëve dhe i sekretarit të KZAZ-së
1. Anëtari dhe sekretari i KZAZ-së shkarkohen nga detyra me vendim të KQZ-së kur:
a) shkelin dispozitat e këtij Kodi ose të akteve nënligjore në zbatim të tij lidhur me detyrat e KZAZ-së;
b) dënohen me vendim gjyqësor të formës së prerë për kryerjen e një krimi;
c) mungojnë pa shkaqe të arsyeshme për më shumë se tri mbledhje rresht të KZAZ- së, ose në periudhën zgjedhore nuk paraqiten në detyrë pa shkaqe të arsyeshme për më shumë se 2 ditë rresht; ose
ç) nuk marrin pjesë në trajnimet ose nuk kalojnë testimet e organizuara nga KQZ-ja.
2. Anëtarët dhe sekretari i KZAZ-së lirohen nga detyra me vendim të KQZ-së kur:
a) kanë marrëdhënie krushqie të afërt ose gjinie deri në shkallë të katërt me ndonjërin nga kandidatët që konkurrojnë në zonë;
b)janë në marrëdhënie pune me ndonjërin prej kandidatëve të përfshirë në listën shumemërore të një partie apo koalicioni që konkurron në zonë;
c) nuk plotësojnë më kushtet për të qenë zgjedhës;
ç) nuk kanë më vendbanimin e tyre në zonën zgjedhore;
d)subjekti zgjedhor që i ka propozuar kërkon zëvendësimin e tyre.
3. Anëtari dhe sekretari i KZAZ-së lirohen/shkarkohen nga detyra nga KQZ- ja, kryesisht ose me propozim të subjekteve zgjedhore, vetëm për shkaqet e parashikuara në këtë Në çdo rast, kërkesa për lirim ose shkarkim duhet të përmbajë edhe argumente dhe fakte për shkeljen e pretenduar. Në rastin e parashikuar në shkronjën “d” të pikës 2 të këtij neni ky rregull nuk zbatohet dhe kërkesa pranohet në çdo rast.
Neni 33
Detyrat e KZAZ-së
KZAZ-ja kryen këto detyra:
a) përgjigjet për administrimin dhe zhvillimin e zgjedhjeve në ZAZ, sipas dispozitave të këtij Kodi dhe akteve nënligjore të nxjerra nga KQZ-ja;
b) emëron kryetarin, zëvendëskryetarin, anëtarët, sekretarët e KQV-ve, dhe anëtarët e grupeve të numërimit, të përfshira në juridiksionin e ZAZ-së, sipas këtij Kodi;
c) regjistron në Librin e Protokollit të Mbledhjeve dhe, sipas rastit, verifikon informacionet ose pretendimet e subjekteve zgjedhore në zonë;
ç) afishon në një vend të dukshëm listat përfundimtare të zgjedhësve, dekretin për caktimin e datës së zgjedhjeve dhe të dhëna të tjera, që lidhen me zhvillimin e zgjedhjeve në zonë;
d) administron buxhetin e caktuar nga KQZ-ja;
dh) garanton shpërndarjen në kohë të materialeve të votimit;
e) merr në dorëzim nga KQV-të materialet e votimit dhe kutitë e votimit;
ë) përgatit dhe miraton tabelën përmbledhëse të rezultatit të zgjedhjeve për çdo subjekt zgjedhor në ZAZ dhe ia dërgon atë KQZ-së, së bashku me materialet e tjera të nevojshme, në përputhje me nenin 122 të këtij Kodi;
f) regjistron subjektet zgjedhore dhe kandidatët për zgjedhjet e organeve të qeverisjes vendore;
g) shpall kandidatët fitues për kryetar të njësisë vendore.
Neni 34
Detyrat e sekretarit të KZAZ-së
(shtuar shkronja “h” me ligjin nr. 101/2020, datë 23.7.2020)
Sekretari i KZAZ-së kryen këto detyra:
a)përgjigjet për administrimin teknik dhe kushtet e punës së KZAZ-së;
b) protokollon kërkesat, ankesat dhe njoftimet drejtuar KZAZ-së;
c)mban dokumentacionin zgjedhor të arkivuar;
ç) përgatit, në përputhje me udhëzimet e kryetarit, materialet për mbledhjen e KZAZ-së dhe ua shpërndan ato anëtarëve;
d)mban procesverbalet e mbledhjeve të KZAZ-së;
dh) kryen zbardhjen e vendimeve të marra nga KZAZ-ja dhe i vulos ato;
e) regjistron në protokoll vendimet e KZAZ-së dhe ua përcjell ato menjëherë subjekteve të interesuara;
ë) u jep subjekteve zgjedhore ose personave të tretë, pa pagesë dhe brenda 24 orëve nga paraqitja e kërkesës, kopje të vërtetuara të vendimeve të KZAZ-së ose procesverbaleve të mbledhjeve të tyre;
f) regjistron në protokoll marrjen në dorëzim të materialeve zgjedhore të dërguara nga KQZ-ja, sipas nenit 99 të këtij Kodi dhe përgjigjet për administrimin dhe ruajtjen e tyre, në përputhje me kërkesat e këtij Kodi;
g) me kërkesë të zgjedhësve, lëshon vërtetime nëse emri i zgjedhësit gjendet ose jo në listat përfundimtare të zgjedhësve në zonën përkatëse të administrimit zgjedhor;
gj) regjistron në protokoll vërejtjet që vëzhguesit i paraqesin
h) bashkërendon me Policinë e Shtetit masat për rendin publik në funksion të zgjedhjeve, si dhe administron dokumentacionin zyrtar për ndërhyrjet e policisë në rivendosjen e rendit publik, kur jashtë qendrës së votimit rrezikohet rendi ose pengohet procesi i rregullt i votimit.
Neni 35
Mbledhjet dhe vendimet e KZAZ-së
(Shtuar një fjali në fund të pikës 5, me ligjin nr.74/2012, datë 19.07.2012)
- Mbledhjet e KZAZ-së janë publike.
- Mbledhjet e KZAZ-së janë të vlefshme kur në to marrin pjesë shumica e të gjithë anëtarëve të KZAZ-së. Vendimet e KZAZ-së merren me shumicën e votave të të gjithë anëtarëve të KZAZ-së. Sekretari nuk ka të drejtë vote.
- Vendimet e KZAZ-së nënshkruhen nga të gjithë anëtarët që kanë marrë pjesë në Secili prej anëtarëve të komisionit, krahas nënshkrimit të tij në vendim, deklaron votën “pro” ose “kundër”, si dhe arsyetimin përkatës.
- Vota e anëtarëve që janë në kushtet e konfliktit të interesit, të parashikuar në nenin 32 pika 2 të këtij Kodi dhe nuk janë liruar nga detyra, sipas atij neni, është e pavlefshme dhe nuk llogaritet në kuorum.
- Në rast se KZAZ-ja nuk arrin të marrë vendim brenda afatit përkatës, çështja i dërgohet brenda 24 orëve për shqyrtim KQZ-së nga kryetari i KZAZ-së ose të paktën nga dy anëtarë, ose mund të ankimohet në KQZ nga subjekti zgjedhor i Vendimi i KQZ- së është i detyrueshëm për t’u zbatuar nga KZAZ-ja.